Publikationer

Lindqvist, K., Mechler, J., Carlbring, P., Lilliengren, P., Falkenström, F, Andersson, G., Johansson, R., Edbrooke-Childs, J., Dahl, H-S. J., Lindert Bergsten, K., Midgley, N., Sandell, R., Thorén, A., Topooco, N., Ulberg, R., & Philips, B. (2020). Affect-focused psychodynamic Internet-based therapy for adolescent depression: A randomized controlled trial. Journal of Medical Internet Research, 22(3): e18047. doi:10.2196/18047.

Odhammar, F., Goodman, G. & Carlberg, G. (2019). Different perspectives in measuring processes in psychodynamic child psychotherapy. Journal of Child Psychotherapy, 45(1), 18-35. doi:10.1080/0075417X.2018.1539864.

Landström, C., Levander L. & Philips, B. (2019). DIT as experienced by young adults. Psychoanalytic Psychotherapy, 33(2), 99-116. doi:10.1080/02668734.2019.1641834.

Ness, E., Dahl, H-S.J., Tallberg, P., Amlo, S., Høglend, P., Thorén, A., Egeland, J. & Ulberg, R. (2018). Assessment of dynamic change in psychotherapy with adolescents. Child & Adolescent Psychiatry & Mental Health, 12(1). doi: 10.1186/s13034-018-0246-z.

Odhammar, F. (2017). Möten i psykodynamisk barnpsykoterapi: Förväntningar, samspel och förändring. Doktorsavhandling, Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet.

Lilliengren, P., Johansson, R., Lindqvist, K., Mechler, J. & Andersson, G. (2016). Efficacy of experiential dynamic therapy for psychiatric conditions: A meta-analysis of randomized controlled trials. Psychotherapy, 53(1), 90-104. doi:10.1037/pst0000024.

Lindqvist, K., Falkenström, F., Sandell, R., Holmqvist, R., Ekeblad, A. & Thorén, A. (2016). Multilevel exploratory factor analysis of the Feeling Word Checklist-24. Assessment, 24(7), 907-918. doi: 10.1177/1073191116632336.

Odhammar, F. & Carlberg, G. (2015). Parents’ and psychotherapists’ goals prior to psychodynamic child psychotherapy. European Journal of Psychotherapy & Counselling, 17(3), 277-295. doi:10.1080/13642537.2015.1059865.

Nemirovski Edlund, J., Thorén, A. & Carlberg, G. (2014b). Outcome of psychodynamic child psychotherapy in routine practice. European Journal of Psychotherapy & Counselling, 16(3), 228-244. doi: 10.1080/13642537.2014.927381.

Nemirovski Edlund, J. & Carlberg, G. (2014a). Psychodynamic psychotherapy with adolescents and young adults: Outcome in routine practice. Clinical Child Psychology and Psychiatry, 21(1), 66-80. doi: 10.1177/1359104514554311.

Odhammar, F., Sundin, E.C., Jonson, M. & Carlberg, G. (2011). Children in psychodynamic psychotherapy: Changes in global functioning. Journal of Child Psychotherapy, 37(3), 37–41. doi:10.1080/0075417X.2011.614744.

Carlberg, G., Thorén, A., Billström, S. & Odhammar, F. (2009). Children’s expectations and experiences of psychodynamic child psychotherapy. Journal of Child Psychotherapy, 35(2), 175-193. doi:10.1080/00754170902996130.

Jeanneau, M. & Winzer, R. (2007). Psykodynamisk psykoterapi för unga. Utvärdering av projektet Ungdomar och Unga Vuxna vid Ericastiftelsen. Centrum för folkhälsa, Psykisk hälsa – barn och unga, Stockholms läns landsting, Rapport 2007:1.

Andersson, G., Boalt Boëthius, S., Svirsky, L. & Carlberg, G. (2006). Memories of significant episodes in child psychotherapy: An autobiographical approach. Psychology and Psychotherapy: Theory, Research and Practice, 79, 229-236. doi:10.1348/147608305X53198.

Carlberg, G. (1999). Vändpunkter i barnpsykoterapi. Doktorsavhandling. Pedagogiska institutionen, Stockholms universitet.